Wednesday, August 20, 2008

Biar Jasa Jadi Kenangan

Keeeeeedah , Kedah pantang kalah,
Walau sakit jatuhhhhh dan rebahhhh.

Itu sajelah yang aku laungkan di saat Kedah menjulang Piala FA tempohari. Namun kali ini aku tidak perlu lagi miming seperti Amir Rashidi miming ketika membaca doa qunut kerana aku sudah berjaya menghafal lagu perbakar semangat ciptaan Allahyarham Datuk Paduka Ahmad Basri Akil (al-Fatihah). The Malaysia Cup final will be held at Stadium Nasional Bukit Jalil this Saturday. The prospect of achieving the 'Double Treble', thus making Kedah the second most successful football team in this world (after Liverpool) will not be missed. Furthermore, we're talking about facing our hated rival, Selangor. So mai la kita pi pulun depa suma noooo. Ok saksikan klip video ini sambil menyanyi dengan penuh semangat. Click Read More for the lyrics.



Yakinkanlah diri sendiri
Berjuanglah sejiwa murni
Tekun, berani sesungguh hati
Demi sukan mengharum negeri

Biar jasa jadi kenangan
Hijau Kuning lambang kemegahan
Jelapang Padi tempat sanjungan
Negeri Kedah Darul Aman

Kedah, Kedah pantang kalah
Walau sakit, jatuh dan rebah
Bangun lantas semula gagah
Bujur lalu melintang patah

Hijau Kuning darahku
Darul Aman negeriku
Hijau Kuning darahku
Negeri Kedah negeriku
Negeri Kedah negeriku.


p/s: Buat Syed Muhammad Muaz, semoga kau berbahagia di kenduri sambil kau menyaksikan aku menjulang piala Malaysia di televisyen bersama Victor Andrag di stadium. Huh




4 comments:

Muaz said...

siut weii...aku memang nak pegi tak tak dapat... uwaaaa!!!
kedahhhh!!! kedahhh pantangg kalahhhhh!!

moga2 kedah akan menang piala malaysia nanti insyaallah! walaupun aku tiada, aku akan sokong dari belakang..hehe

kedahhhhhhh!!!

Mohamad Faizal said...

sudahlah muaz aku tak mahu mendengar alasanmu itu...kita sudah berbincang lama untuk pergi ke final bersama2 namun akhirnya kau khianati ikrar kita...

Pink Stilettos said...

ohhooo... kat sini dia mengadu domba yer. huhu

ala game bola sentiasa ada jer. macam tiap2 bulan pon ada game bola. aritu ckp dah last game. tapaham aku ;p

Mohamad Faizal said...

ala nurul iza ini final piala malaysia mana sama. jangan dia buat perangai pakai jersey kedah masa kenduri sudah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...