Sunday, January 20, 2008

Kongratulasi Yuya

Seperti yang dijanjikan, gambaq2 kawen Aizura Abdul Rashid. Maafla terlewat seminggu kerana aku hanya menumpang kamera orang. Click Read More for more pictures.



Nikmatilah gambaq2 yang menarik ini.

"He's gonna get it after this," kata Aizura sambil membuat gaya menembak. (dialog rekaan semata2)


Purak2 malu walaupun mereka memang tak malu.


Cis aku tak dapat secebis kek pun. Cis Cis.


"Comelnya gadis berbaju pink itu," tunjuk Seri sambil disusuli gelak manja Amirah Alia. Suami Yuya pula sedang sibuk membalas sms entah kepada siapa.


Aku tidak peduli walaupun wajahku hanya separuh dan wajah Ahmad Shuduh penuh.

Ok tahniah Mohd Aizura di atas kejayaan anda. Semoga mendapat anak yang hensem dan bertaqwa. Buat sesiapa yang pernah mencintai Aizura satu masa dahulu (hee hee hee) semoga tidak kecewa dan meneruskan kehidupan dengan tenang dan jangan pukul sesiapa (hee hee hee). Assalamualaikum. Perkahwinan seterusnya, Zulkifli Ibrahim (hee hee hee lagi). Ohh btw Adam nak balik yayy yayy.

Saturday, January 19, 2008

Serangan

Suatu malam yang hening, sekumpulan manusia sedang berpesta meneguk arak dan bergaul bebas antara lelaki dan wanita. Mereka mengadakan majlis perpisahan untuk seorang teman, yang ingin ke negara matahari terbit untuk mennggapai impiannya. Segala aksi, segala perbualan, segala-galanya dirakan dalam sebuah kamera video digital untuk dijadikan sebagai kenangan buat rakan tadi. Sedang mereka asyik dan leka berfoya-foya, tiba-tiba terdengar suatu letupan yang kuat dan disusuli dengan gegaran yang menggemparkan bangunan itu. Semua orang menjadi bingung dan kaget. Apa yang berlaku? Gempa bumi? Serangan pengganas berani mati? Ataupun kiamat sudah dekat? Pelbagai persoalan bermain di minda mereka. Perhatian mereka dicuri oleh siaran berita di televisyen menunjukkan sebuah kapal tangki minyak sadang terbakar dan terbalik. Lokasi kejadian adalah berhampiran dengan bangunan mereka, jadi mereka membuat keputusan untuk naik ke atas bumbung dan melihat kejadian itu dengan mata kepala mereka sendiri. BOOMM!!! Satu lagi letupan berlaku. Sebuah bangunan berhampiran mereka hancur dan terbakar. Mereka semua menjerit dan berlari bertempiaran ke semua arah. Sebaik saja mereka keluar dari bangunan itu, Masyaallah, berlaku kerosakan yang sangat teruk di bandar itu. Mayat-mayat bergelimpangan di sana sini. Manusia menjerit ketakukan dan kesakitan. Adakah benar tiupan sangkakala sudah dilepaskan? Klik Read More untuk mengetahui kisah selanjutnya.

Satu ngauman yang kuat kedengaran di udara. Roarrrr!!!! Roarrr!!!! (2x). Rabbani, Shuhud, Laili, Jasmi dan Marlina bersama penduduk2 di bandar itu ingin melarikan diri dari bandar itu dengan menuju ke jambatan berhampiran. Tiba-tiba telefon bimbit Rabbani berdering. Gadis yang dicintainya, Eliza, mengadu kesakitan dan tidak dapat bergerak. Rabbani membuat keputusan untuk kembali mendapatkan gadis yang dicintainya. CRUSGHHH!!! Jambatan itu roboh. Jasmi turut hilang ke dalam laut bersama kepekatan malam. Rabbani, Shuhud, Laili dan Marlina membuat keputusan untuk meneruskan perjalanan menyelamatkan Eliza tatkala orang lain cuba meninggalkan bandar itu. Pihak tentera telah tiba untuk menenangkan keadaan. Dentuman dari kereta kebal kedengaran, tembakan dari senapang automatik dilepaskan bertubi-tubi ke arah sesuatu. Sesuatu yang besar. Sangat besar.

Mereka berempat menuju ke arah laluan keretapi bawah tanah. Berbekalkan lampu pada kamera video mereka, mereka menuju ke arah terowong yang gelap. Kelihatan tikus2 sedang melarikan diri dari sesuatu. WARGHHH!!!! Mereka diserang sesuatu yang kelihatan seperti serangga mutan. Marlina digigit oleh binatang keparat itu. Mereka menyabung nyawa untuk menyelamatkan diri masing2. Akhirnya mereka berjaya melarikan diri dan dijumpai oleh pasukan tentera. Muka Marlina kelihatan pucat. Darah mengalir dari mata dan seluruh tubuhnya. Pihak tentera cuba mengasingkan Marlina tetapi tubuh Marlina hancur secara tiba-tiba. Rabbani, Shuduh dan Laili yang dalam ketakukan meneruskan perjalanan. Aduhh dah pukul 7.30 aku nak semayang maghrib nak pegi keje. Malas pulak aku nak sambung menaip. Takpe biar aku abeskan cerita. Diorang selamat kan Eliza, Hud meninggal dimakan raksasa, Rob ngan Beth (Eliza) mati kot last2 sebab tentera Amerika mengebom bandar itu. Sekian saja spoiler aku untuk korang buat filem yang paling hebat tetapi endingnya membuat kita tak puas hati dan mencarut untuk tahun baru ini, Cloverfield.

Assalamualaikum.

Monday, January 7, 2008

Long Road to Ruin

I love Foo Fighters. I love Karen Filippelli from the Office. Both of em in one video? Cooooooooooooool.



Sing it bebehhhh

Here now don't make a sound
Say have you heard the news today?
One flag was taken down
To raise another in it's place
A heavy cross you bear
A stubborn heart remains unchanged
No home, no life, no love
No stranger singing in your name

Maybe the season
The colours change in the valley skies
Dear God I've sealed my fate
Running through hell, heaven can wait

Long road to ruin there in your eyes
Under the cold streetlights
No tomorrow, no dead end in sight

Let's say we take this town
No king or queen of any state
Get up to shut it down
Open the streets and raise the gates
I know one wall to scale
I know a field without a name
Head on without a care
Before it's way too late

Maybe the season
The colours change in the valley skies
Oh God I've sealed my fate
Running through hell, heaven can wait

Long road to ruin there in your eyes
Under the cold streetlights
No tomorrow, no dead ends

Long road to ruin there in your eyes
Under the cold streetlights
No tomorrow, no dead end in sight

For every piece to fall in place
Forever gone without a trace
Your horizon takes it's shape
No turning back, don't turn that page

Come now, I'm leaving here tonight
Come now, let's leave it all behind
Is that the price you pay?
Running through hell, heaven can wait

Long road to ruin there in your eyes
Under the cold streetlights
No tomorrow, no dead ends.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...