Thursday, February 26, 2009

Kami Tak Takut, Berani Datang Anfield ah

Real Madrid 0 Liverpool 1. Eeeee championnnnnnnnnnnnnn erooooooo eeeechampionnnnnnsss leagueeee ataaanooooo (lagu tema Champions League).

Kanak2 di ofis aku majoritinya peminat Manshitter United. Setiap kali Liverpool drop points di liga Inggeris, aku akan dilemparkan dengan beberapa ratus kata kesat, cacian, cercaan, carutan, sumpah seranah serta ilmu hitam pada keesokan harinya. Aku tenang saja tidak melatah dengan provokasi yang dilemparkan. Ade beberapa kerat je penyokong Liverpool berhaluan kiri di ofis aku ini. Namun aku yakin jika diajak bertumbuk di Soulcalibur 4 mudah sahaja aku belasah mereka. Pegang controller terbalik pun tiada masalah.

Untuk Uncle Rafa, Devuélveme mis fantasías. Mis ganas de vivir la vida. Devuélveme el aire. Cariño mío, sin ti yo me siento vacío. Las tardes son un laberinto las noches me saben. Haa respek sikit aku tau cakap spanish tau. Dah 2 bulan aku amek kelas Spanish kat Metro Inn Kajang. Sila klik Read More untuk terus membaca.

Semalam, setelah beberapa bulan menanti, Street Fighter 4 akhirnya muncul di dalam chillout room kami. Ketika orang lain sedang sibuk membuat kerja, aku dengan tenang merasmikan game itu menggunakan karekter kegemaran aku, Ken. Ohh masih ku ingat semua move dia. Bawah, depan, tumbuk akan mengeluarkan bola-bola api, bawah, belakang, tendang akan membuat yapcapcapbuuukit.

Ada 6 karekter baru yang diperkenalkan, Abel si grabber/molester, Rufus si gemuk, Crimson Viper yang boleh membuat tendangan berapi serta El Fuerte ahli gusti WWE. Gouken (pensyarah ryu dan ken) dan Seth (last boss) harus diunlock terlebih dahulu. Gameplay dia tak banyak beza, tapi kali ini ada ultra combo yang jika diunleash akan mempamerkan animasi secara 3d yang memukau mata.

Tetapi, kebanyakan pahlawan2 di ofis aku secara tak sedar akan membandingkan game ini dengan Soulcalibur 4, dan kemudian mengeluarkan kenyataan "Soulcalibur 4 lagi best...". Mostly tidak gemar dengan visual grafiknya. If you guys have played it before, you guys should know what to expect. Tidak tepat jika hendak dibandingkan dengan soulcalibur kerana soulcalibur game 3d, maka gameplay mechanicnya juga berbeza.

Anyways, ghairah dengan kehadiran SF4, abis mereka spam dengan emel2 kurang berfaedah yang berkaitan dengan SF4. Antara yang menarik perhatian aku ialah imej yang dihantar oleh Fauzi Rentah. Klik untuk besarkan.




1 comments:

mims said...

wah kau liverpool gak! bagus! bangi memang berhaluan kiri nampaknya.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...