Tuesday, February 17, 2009

Raja Teka Teki

Mereka menggelar aku raja teka teki. Lemparkan sahaja teka teki kepada aku pasti aku boleh jawab dalam masa 2 minit. Berikut adalah koleksi teka teki yang aku sering tanya kat orang dan orang tanya kat aku. Sama samalah kita menuju kejayaan.

1) Dalam banyak2 syiling, syiling apa yang gelap?

2) Dunia apa yg ditakuti oleh kebanyakan orang, tapi x suma la

3) Dalam byk2 burung, burung apa yg baik?

4) Camne nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

5) Dalam byk2 kari, kari apa yg tak bole dimakan?

6) Dalam banyak2 burung, burung apa yang jahat?

7) Dalam banyak2 tingkap, tingkap ape yang bermasalah?

8) Apakah perbezaan burung dan kapal terbang?

9) Benda apa yang lebih kecik daripada kuman?

10) Dalam banyak2 binatang, binatang apa yang kena PMS?

Anda berani menjawab teka teki dari Raja Teka-Teki? Sila klik Read More untuk mengetahui jawapannya.

1) 50cent

2) meninggal dunia

3) burung belatuk. sbb dia bela atuk dia haa haa haa kelakarnya aku

4) ikan betina = ikan duyung, ikan jantan = ikan Bakar haa haa haa

5) encik hamzah bin mohd kari (residen cendekiawan, haa haa kelakarnya aku)

6) burung belatuk tadi. Sebab dia cakap "Bela aa tuk"

7) Windows Vista (tak install Service Pack 1)

8) Kapal terbang makin naik makin kecik, burung makin naik makin besar haa haa kelakarnya aku

9) bulu pubis kuman

10)Kura2, sebab dia keluar 'head'

Dahla tu aku bagi banyak2 kang tak siuman pulang korang jadinya. Kalau korang ada teka teki yang kool dan sukar untuk dijawab, serahkan sahaja kat aku biaq aku yang selesaikannya. Huh.



12 comments:

z a t i said...

dlm banyak2 buah..buah ape boleh terbang?

aaa. jawab.

Mohamad Faizal said...

sebuah kapal terbang.

boleh bagi teka teki yang sukar sikit tak?

Anonymous said...

salah.

ha ha ha

tapi nape jwpn kau lg kelakar dr jawapan sebna,.

-zati-

Mohamad Faizal said...

SALAH??? kamonnn. apa jawapan sebenar dia?

tapi berdasarkan teka teki kau, kita boleh mencipta teka teki lain seperti:

dalam banyak2 buah, buah apa yang sedih?
sebuah kisah yang meyayat hati

dalam banyak2 buah, buah apa yang memberi ilmu?
sebuah buku

Anonymous said...

hahaha...ko ni mmg mangang la ijai.eh silap...cool.bleh jd gile aku baca blog ko ni.

aku xmo puji ko ekceli.tp pada sesape yg rase nak dicop gile gelak sorg2 depan pc....haa..elok sgt la baca karangan dia ni.

~KaK JeN~ **jen ye bkn JEM.huhu

z a t i said...

buah pinggang burung.

tapi teke teki ni tk seswai kasi kt budak2 medic/sains biologi pasal dorg tau burung takde buah pinggang.

ak.ak.ak

Mohamad Faizal said...

jeni: akak jem silent reader aku apa. dia pun gilo macam ekau golak sorang2

zati: jawapan kau boleh dipertikaikan. burung merak tak boleh terbang. burung unta pun. haa camana. tapi aku still tatau burung takde buah pinggang sebab Bio aku dapat B. Kalau agama yela dapat A

Idlan said...

Tapi buah apa baca suratkhabar?

Mohamad Faizal said...

buah fikiran? ataupun sebuah drama di mana pelakonnya berlakon membaca surat khabar

Idlan said...

Tak. Encik Buah.

Anonymous said...

encik mohd zati: burung memang ada buah pinggang..

ijai: dalam banyak2 buah,buah ape takleh makan??jawapan dia memang sejenis buah..bukan buah fikiran atau sebuah buku..

idlan tongong:teka teki kau sungguh bodoh sekali..encik buah..haha..kenape bukan encik crab??

-shuhud-

Mohamad Faizal said...

akak abe: encik buah? aku tak mengerti. tak diterima

abe: mudah sahaja teka teki kau. jawapan serius: buah khuldi.

jawapan kurang serius:
1) buah cempedak di luar pagar
2) buah keranji di dalam perahu
3) pisang emas di bawa belayar

tolong beri yang sukar sikit boleh tak

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...