Wednesday, February 4, 2009

Steamyx Can Suck My Armpit

Aku marah gila dengan seterimik! Itu memang statement yang selalu dicarutkan oleh pelanggan2 seterimik. Kisahnya bermula begini, sedang aku asyik mengetuk drum lagu everlong versi Hard (expert tak mampu), tiba2 aku dikejutkan dengan satu panggilan telefon. Kita ikuti perbualan ini.

Seterimik: Assalamualaikum selamat petang nama waya Wan (memang nama sebenar). Saya dari Streamyx Marketing. Tujuan saya menelefon adalah kerana ingin bertanya kepada encik faizal sama ada ingin upgrade speed internet kepada 1Mb. Sekarang encik faizal menggunakan kelajuan 512 dengan hanya menambah 8 ringgit sebulan, kita boleh doublekan speed anda. Lagipun tak perlu bayar sewa telefon dengan menggunakan Streamyx Combo. Adakah encik faizal berminat?

Aku: ok

Seterimik: Baiklah sebelum itu saya ingin periksa butir2 peribadi Encik Faizal dulu. Boleh sebutkan nama penuh? No kad pengenalan? No telefon? Username? Masih teruna? Dalam banyak2 burung, burung apakah yang baik?

Aku: (menjawab soalan). Mohamad Faizal Rosly. 840618******. 012*******. kacak. ya. burung belatuk, sebab dia bela atuk dia.

Seterimik: Baiklah dalam masa tujuh hari bekerja, saya akan menelefon encik faizal untuk memberitahu statusnya. Terima kasih kerana melanggan Streamyx.

Aku: Ok.

Of course he did not call back after 7 days. Kisah ini tidak berakhir begitu sahaja. Sila klik Read More untuk kisah selanjutnya.

Maka selepas 7 hari, aku pun eksaited gila lalu mengambil inisiatif untuk mendail talian servis pelanggan Streamyx.

Aku: Vannekem boleh aku bercakap dengan Wan?
Steamyx: Sebentar ya (letak aku on hold selama 8 minit). Wan ada training selama 3 bulan. Nama saya Baidura (memang nama sebenar). Bagaimana boleh saya bantu?
Aku: (menjelaskan situasi di mana aku ingin mengupgrade speed internet aku)
Seterimik: Baiklah sebelum itu saya ingin periksa butir2 peribadi Encik Faizal dulu. Boleh sebutkan nama penuh? No kad pengenalan? No telefon? Username? Masih teruna? Dalam banyak2 burung, burung apakah yang baik?

Seperti biasa, aku menjawab soalan, dan dia kan menelefon aku kembali selepas 7 hari.

Selepas seminggu aku mendapat panggilan lagi.

Seterimik: Assalamualaikum selamat petang nama waya Zul (memang nama sebenar). Saya dari Streamyx Marketing. Tujuan saya menelefon adalah kerana ingin bertanya kepada encik faizal sama ada ingin upgrade speed internet kepada 1Mb. Sekarang encik faizal menggunakan kelajuan 512 dengan hanya menambah 8 ringgit sebulan, kita boleh doublekan speed anda. Lagipun tak perlu bayar sewa telefon dengan menggunakan Streamyx Combo. Adakah encik faizal berminat? (skrip diorang sama je tapi aku rasa Zul ni bapuk sebab dia cuba flirting ngan aku)

Aku: Apa ni kau ni dah orang ketiga dah yang call aku tapi semua tak call balik apehal.

Seterimik: Ala ye kee dey'oll tak patut tau buat you camtu. Camtu nanti I setkan untuk u, dalam masa 7 hari I call you okayyy (sah dia ni arbok)

Walaupun Zul ini bapuk, tetapi hatinya mulia kerana at least dia call aku balik untuk memberitahu permohonan aku tidak berjaya. Alasan, dah ramai sangat orang pakai 1mb kat Bangi ni tak cukup bandwidth katanya. Ok fine. Tetapi yang membuatkan aku mencarut di tempat kejadian ialah, selang beberapa hari, ada lagi eshol yang kol aku dengan skrip yang sama.

Seterimik: Assalamualaikum selamat petang nama waya Ika (memang nama sebenar). Saya dari Streamyx....

Aku terus meletakkan gagang. Waddefak? Takkanla korang takde case note ke yang tulis korang dah 4 kali call aku? Aku akui aku memang terdesak ingin mengupgrade speed aku kerana aku memang pendownload bersiri hari2 menghabiskan bandwidth mendownload cerita2 dari amerika. So korang tak baik tau membuat aku berharap kemudian menghancurkan impian aku. Dahlah Streamyx cap sesi muat turun menggunakan torrent.

Ahhh mungkin bertukar ISP ialah penyelesaiannya? Ohh tidak. Inilah jawapannya = BolehVPN

Suck my balls seterimik.



2 comments:

finaz said...

eh ur birthday is on 14 june ek.. mine is on 13 june.. hehe

rasanya diorg ni call customer maybe for commission kot.. kalau satu customer agree nak signup for the upgrade, dapatlah komisen.. pastu xrecord mana customer yg dh call mana yang belum.. tu yg sampai 4x tu.. samalah mcm kredit card by banks..

btw.. maxis broadband pun lembab gak.. esp. kalau siang2 hari.. haih

Mohamad Faizal said...

haha silap no kad pengenalan saya yang sebenar ialah 840618****** (sudah diedit) so besday saya 18 june sila letak dalam reminder

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...