Thursday, April 30, 2009

Sudahkah Anda Menghantar Borang Cukai Pendapatan?

Kesalahan dilakukan di bawah Akta Cukai Pendapatan 1967 jika :

1) Tidak memberitahu kelayakan untuk dikenakan cukai
2) Lewat mengemukakan borang nyata
3) Gagal mematuhi notis

Hari ini (30/4/2009) adalah hari terakhir untuk menyerahkan Borang BE. Aku yakin korang pasti tak hantar lagi kerana korang memang lalai dan pemalas. Kau nak masuk penjara ke Muaz kesian la anak bini kau. Nama-nama lain yang aku yakin masih tidak menghantar borang: Amir Rashidi Aziz, Khairul Afandy, Muhammad Faisal Habeeb, Andrew Chan Wai Jien, Muhammad Izwan, Zahrul Idzwan, serta Zati Hazira. Aku takde duit nak ikat jamin korang woi hantaqla segera.

Nasib baik aku anak tunggal dan manja. Semua mama aku buatkan. Haa haa.



7 comments:

Anonymous said...

seram duhs buat cukai

adam

Anonymous said...

zakat harta kau buat tak jai? haha.

adam

Anonymous said...

ala jai tu pun aku ngan jamil yg ingatkan kau..haha..

-shuhud-

z a t i said...

aku mane layak bayar cukai lagi. gaji bawah 1000. *sambil tutup surat peringatan dengan telepon opis*

Mohamad Faizal said...

adam: bayar zakat online boleh ke aku jahil doo

abe: aku amalkan rukunegara yang ketiga mestila aku bayaq

zati: masuk penjara la kau

finaz said...

one drawback of being an adult is that you have to pay tax.. and i really hate it !!!!

and yes, you can pay zakat via online =)

Anonymous said...

Aku berhaluan kiri xyah byr cukai..
dahla nak rampas wang aku...aku plk yg kene online & key in plk utk mereka...kapitalis! ikut ati nk aje aku baring dpn LHDN kajang lepas solat asar berjemaah [tp ramai2 la..]

~AkuApai

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...