Friday, May 15, 2009

Malaysia Confirms First Case of A(H1N1)

Betul. Ini bukan gosip murahan. Tadi balik dari kerja aku terdengar berita di radio. Tiba di rumah, aku terus on PC, connect ke tv lcd 42 inci (tempoh riak aku adalah seminggu) dan melakukan carian di Google, maka telah disahkan seorang pelajar yang baru pulang dari Amerika telah dijangkiti virus itu. Sila baca artikel penuh The Star di sini:
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/5/15/nation/20090515141134&sec=nation

Oleh itu, sebagai langkah berjaga-jaga, saya nasihatkan agar korang mendownload Malwarebytes untuk membersihkan komputer korang daripada spyware/adware/malware/trojan nak buang Conficker yang popular itu pun boleh. Perisian ini adalah percuma, tidak perlulah korang bersusah payah mencari crack TrendMicro ke Kaspersky ke yang pasti akan membuat komputer korang yang tidak cukup RAM itu menjadi lembab. Sila download versi Malwarebytes yang terbaru di link ini (direct download):
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Jika anda ada masalah berkaitan Windows terutamanya tentang Internet Explorer 8 yang baru korang download, sila hantarkan support request di http://support.microsoft.com/oas atau hubungi saya di v-26mros (at) mssupport (dot) microsoft (dot) com. Percuma tapi kena belanja tengok wayang ah. Ada lagi. klik Read More seperti biasa.

Buat kawan-kawan aku di luar negara, janganlah pulang membawa selsema babi itu. Buat Dazu dan awek dazu, Syikin, Nurkhadijah Johari, akak abe serta Steve McManaman yang berada di England, aku doakan kesejahteraan dan keselamatan korang sebab aku nak kirim jersey England (kaler putih) dan jaket Liverpool yang baru (kaler merah). Kat sini mahal doo tolong belikan ok (aku seriyes ni jangan buat2 lupa pulak)

Buat Adam di Amerika, aku nasihatkan kau agar berhenti berkawan dengan kawan2 latino kau tu (carlos dan enrique) agar kau tidak dijangkiti virus merbahaya itu. Ini bukan kenyataan berbaur perkauman.



4 comments:

Anonymous said...

yeah adam..
sila beli penutup hidung/mask di farmasi berdektan..haha..


-shuhud-

Anonymous said...

haha. aku ade immunity duhs. nenek moyang aku makan babi slamber. tarak hal. hahaha

adam

Mohamad Faizal said...

yaa bergelak ketawalah korang sekarang malam karang hibalah sebab kena ketuk dengan assenal.

Anonymous said...

Adam...no point ko mengelak dari dijangkiti virus H1N1...walhal ko sudah dimamah jangkitan siflis H20Kalium manganat secara berperingkat....

~AkuApai

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...