Friday, July 31, 2009

Mesej dari Ise

Aku sedang memandu pulang dari kerja, kemudian te teck te teck bunyi sms masuk.

"ijai, tadi aku hampir mengulangi kisah initial d. Tapi kali ini aku ngaku aa aku angkat finger...haha, dia berhenti tengah jalan, nak ketuk keta aku..."

!!!!!!! scretttihikkkk bunyi aku menekan brek kerana terkejut mendapat berita itu. Terus aku memberhentikan kereta. Tapi di tol ah sebab nak amek tiket. Sempat juga aku membalas,

"waddefak. apsal kau tunjuk jadi? kau bertumbuk ke sempat melarikan diri..."

Aku masa tu dah memandu laju gila barbie macam orang nak terberanak ataupun macam nak terberak tahi dah sampai di penghujung punggung demi nak menyelamatkan Ise. Aku tak gentar. Aku ada tali pinggang hijau zaman sekolah menengah kebangsaan jalan 3. Perut aku dah tough skarang kalau kena tumbuk pun dia boleh menganjal. HIYAAAAA aku jerit di dalam hati untuk memberanikan diri. Tiba tiba te teck te teck bunyi sms masuk lagi.

"haha aku sempat melarikan diri...tapi dia sempat baling benda kat keta aku, nsb baik cermin tak pecah..."

Diharapkan Ise dapat memberi penjelasan bagaimana kejadian ini boleh berlaku.

Kesempatan ini aku gunakan untuk memberi tips-tips berguna untuk mengelakkan diri daripada menjadi mangsa kongsi gelap jalan raya. Sila klik Read More untuk mempertahankan diri anda.

1) Sebelum kita menjadi mangsa, adalah lebih baik kita sendiri yang menjadi samseng jalanraya dan bermaharajalela. Tak puas ati dengan kenderaan yang potong Q anda terus bukak tingkap dan jangan tunjuk fak, sebaliknya tunjukkan ketiak anda.

2) Jika anda seorang wanita, gunakan air mata kerana seganas-ganas lelaki, tumpas juga dengan air mata. Tetapi jika anda seorang lelaki jangan sekali-kali mengalirkan air mata sebaliknya keluarkan air liur pastu pura-pura cacat. Pastu samseng jalanraya pasti akan kasihan dan memberi sedekah.

3) Call kawan aku Gaput. Dia ni memang otai dan suka makan burger Otai. Dia pernah tumbuk pipi Saiful Bukhari Azlan tau. Kalau Gaput tidur call polis.

4) Buat samseng jalanan itu tergelak untuk mengalihkan perhatian mereka dan korang boleh melarikan diri ketika mereka sedang terbahak-bahak. Antara jenaka yang boleh korang guna adalah:

"Abang berhenti kejap bang. Sebelum abang pukul saya, abang dengar dulu apa yang saya nak cakap ni. Dalam banyak-banyak burung, burung apakah yang baik? Burung belatuk, sebab dia bela atuk dia haaa haa haaa kelakarnya saya"

5) Amalkan sifat bersabar. Jika mereka memprovoke kita, usahlah kita membalasnya. Ambil iktibar daripada perkara yang telah berlaku kepada kami. Ingatlah orang yang tersayang. Aids membawa bencana. Aids tak kenal mangsa.

Diharapkan anda mendapat manfaat daripada apa yang saya cuba sampaikan. Dan Ise, kau harus menceritakan kisah ini kepada kami ok.



6 comments:

Anonymous said...

haha. brani gile ise

adam

Anonymous said...

akan ku ceritakan satu hari nanti

-syam-

Anonymous said...

ise ko mmg hebat r haha..

fandi

Anonymous said...

zmpapxeln http://www.free-mass-traffic.net/free-mass-traffic/free-mass-traffic-review Free Mass Traffic

Anonymous said...

Hey, This is a message to the website owner. Please check out my friends website, he is offering a very good service that you may be intrested in. Does your website gain hardly any visitors or not rank for keywords you want it to rank for with Google? Well he can help! He can provide you with tens of thousands of backlinks to your site! Take a quick look as im sure you will be intrested. http://hellomotow.net/backlinks/

Anonymous said...

Hey i just came here to let you know about a service i offer. I offer cheap backlinks that can help you website rank significantly better on Google. Traffic is everything and to get decent traffic you need to rank well in the search engines. My service can help provide that, check out my site http://hellomotow.net/backlinks

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...