Monday, September 7, 2009

Soalan Untuk Jejaka-jejaka: Episod 2

Di atas permintaan ramai, segmen untuk bertanya soalan kepada kami jejaka-jejaka dibuka sekali lagi. Buat gadis-gadis yang asyik mendail nombor aku malam-malam buta nak bertanya tentang mengapa boifren mereka tidak lagi romantik seperti masa mula-mula bercinta dahulu; ataupun ingin bertanya soalan-soalan berbentuk emosi yang lain diharapkan dapat menggunakan kesempatan ini untuk menlontarkan sebarang persoalan yang berkaitan dengan seorang insan bernama lelaki. Ingat. Jangan assume lelaki hanya tahu bercakap kotor tentang buah dada dan persetubuhan sahaja, kami juga ada 'soft side' yang korang gadis-gadis perlu explore. Terperanjat? Sila klik Read More.

Itulah sebabnya kami ingin memberi peluang kepada anda gadis-gadis di luar sana untuk bertanyakan sebarang persoalan tentang lelaki yang korang selalu bincangkan dalam sesi 'girls talk' korang. It can be about anything. Tidak kiralah soalan itu berbentuk ilmiah, seksual ataupun emosional, semuanya akan dijawab dengan jujur seperti kalian menjawab soalan yang saya berikan tempoh hari. Bagaimana? Seronok bukan? So think long and hard (that's what she said) and leave your questions in the comment section.

Yaaa ayat yang aku plagiat daripada entri yang lalu, haha. Soalan-soalan anda gadis-gadis akan dijawab oleh ahli-ahli panel yang berpengalaman luas dalam bab-bab kelelakian ini. Satu orang satu soalan ya. Please sign in or at least tulisla nama glamour bagi memudahkan kami menjawab soalan anda okeh? Bagi mereka yang sudah bertanya tetapi kami masih belum memberi jawapannya, usah risau, keresahan yang bermain di minda korang akan terjawab semuanya pada entri khas yang akan datang.



24 comments:

sI tEDI said...

Ijaii.. mengapakah lelaki sukar mengingat tarikh2 penting seperti, tarikh lahir pasangan? tarikh mula bercinta/berkapel? tarikh ulangtahun perkahwinan.. malah tarikh lahir sendiri??

mengapa semuanya kita yg harus ingatkan???
mengapa??

enuLwanie said...

abg ijai..
jgn lupa jwb soalan sy..
soalan ade kt entri psl pemandu KL dan pemandu Bangi..

Anonymous said...

knape lelaki suka pegang2 ek?diorang tak rase rimas ke pegang2?hish3..

betul ke lelaki time mimpi basah diorang mimpi gadis yg akn dikahwini?nampak ke muka perempuan tuh time itu?

knape lelaki liat nak bitau atau bwk pasangan jumpa mak bapak diorang?

ape cut point utk lelaki lambat kawin dan takkan dipanggil bujang terlajak?

kalau dh couple lama and br cakap u're not the one and tanak kawin ngn kita bleyh tak jadikan tuh alasan nak pukul dia sampai pengsan..haha(joking;p)

sekian.

Anonymous said...

encik ijai..

- adakah lelaki akan rasa tergugat sekiranya gaji awek/isteri dia lebih drpd gaji dia sendiri? if so, mcm mn nk soften his ego?

- lelaki rasa sakit x time first night cam girls akan rase?

- kalau lelaki tu ade layan sorg pompuan ni, tapi awek dia rs mcm dia lyn lebih2, but he said she is only a friend, can we trust that??

- kenape lelaki suke sakat pompuan yg dia suke smpi kdg2 girls rs geram nk cubit2 je..hehe


- Ms.Curious,Bangi -

Mohamad Faizal said...

soalan sampingan untuk gadis2: mengapa tak mahu mendengar kata-kata lelaki? kan sudah kata satu orang satu soalan cukuple jenuh kami nak menjawabnya.

tapi takpe, ahli panel jarang solat terawih maka pasti ada masa menjawab soalan. contohnya abe malam tadi dia tipu mak dia cakap nak terawih tapi datang rumah aku main internet

Anonymous said...

haha abe nanti aku pulang mari kita bertarawih dulu sblm bersuka ria

-dazu-

Anonymous said...

oo abe bersuka ria di rumah faizal tidak mengajak ak...takpe takpe..

-fandi-

Anonymous said...

ijai. jgn lupa jawab soalan aku aritu tu tau.

gadistakpaham, putrajaya.

QilahLala said...

biar la diaorg nak tnya byk2 ijai.. jawab jer la hahaha mendapat sambutan betul soalan utk jejaka ni.. nanti i panggil readers blog lain hantar soalan... baru best!! ehehe

hUdArLiNg said...

gila ijai dah boleh bukak konsultansi lelaki. hahaha.

saya tiada soalan lain yang arif. :P

Mohamad Faizal said...

dazu: bila kau pulang? aku start cuti rabu depan ponteng terawih kita berkugiranla dazu

fandi: ala dia ingat bole meloloskan diri tak solat tapi datang rumah aku memang aku ajak berjemaah la kan

gadistidakfaham: assobriminaliman waltaraimanwalneraka

lala: ayuh! kami jejaka sentiasa ada jawapan untuk soalan yang gadis2 lemparkan

huda: adakah anda dan gadistidakfaham orang yang sama haa haa

Anonymous said...

wei jai..
perlu ke mendedahkan kegiatan kita di malam hari??haha
kau nak main guitar hero ngan dazu time org lain terawih memang mengundang panahan petir dari langit la..haha

-shuhud-

Anonymous said...

aku pulang ahad tapi isnin sudah ada aktiviti. Rabu kalo ko cuti mari la bersukaria tp mari la menemani aku memperbaharui lesen kereta aku dulu

-dazu-

sesuci@pagi said...

nak tanye ah gak..ke entry ni dah sampai tarikh luput??
nway kalo blom nak tanye gak weh.. apesal laki2 layan gile ngan kete2,motor2,beskal2 etc..nak tambah muncung ah,kepak ah,ekor ah..bgi tgi ah,rendah ah.. sanggup perabis riban2 nak makeup kete.. lg baik korg perabis ke makwe masing2..dpt gak pulangannye..wahahaha

Anonymous said...

encik,

kenapa lelaki zmn skrg lambat untuk make the 1st move to the next level? pdhal dia dh citer dh kt kwn dia yg dia mmg btul2 suke kt pompuan yg dia suka tu. mengapa? mengapa?

haha

- BertanyaBilaDiBeriPeluang, UK -

Mohamad Faizal said...

dazu: apa aktiviti hari isnin kau? aku pulang kerja awal. alah 2 minggu je balik nak renew lesen pasai apa. takpe kau nak pegi kedai kayatri call je aku bawak

sesuci dan bertanya: soalan anda akan dijawab dengan jujur tanpa kemunafikan dalam entri khas yang akan datang

Anonymous said...

bagaimana abe boleh meloboskan diri keluar dari rumahny semasa musim puasa tatkala terawih itu abe mmg xleh tinggalkan??kau da dpt kebebasan penuh ke??
korang sudah shopping raya ke??

-fandi-

Anonymous said...

bila masanye lelaki tuh rase dia dah sedia nak bwk gf dia jumpa mak bapak dia?dia takut ke malu ke gemuruh ke?ape perasaan dia time tuh?saya sbgai gf takbleyh nak push dia tanye bila nk bwk saya jumpa mak bapak dia ke?

Anonymous said...

fendi,
aku time tu kene check emel la..ade orang dari persatuan pergigian malaysia nak emel aku..tapi check kat rumah ijai takde lagi..habis ijai fitnah aku..haha..
aku tak shopping lagi..weekend ni aku balik kampung la..kite shopping minggu depan la..kau amik aku kat ofis,kite ponteng keje pg shopping..haha..

-shuhud-

Anonymous said...

laaa kesian kau abe..dtg rumah faizal mengharapkan pertolongan sebaliknya difitnah rakan sendiri..faizal ni mengurangkan pahala puasa dia sahaja..haha..
ok mgu dpn ko msg ak bile kau free..nnt kita arrange shopping time keje haha..

-fandi-

Anonymous said...

eh tapi rumah kau bukan ade internet ke abe??knape kau pergi rumah ijai plak??musykil ni..hehe..

-fandi-

Anonymous said...

lelaki kalau dia tak suka perempuan tuh dia mmg liat nak ckp sorry atau thank you ke?kalau dia cakap plak ape maksudnye?

Anonymous said...

lelaki yg rapat dgn sisters dia atau mengagumi mak dia lebih baik atau sweet ke dgn gf dia?bf saya ade sorang je sister and dia syg gila adik dia nih and dia mengagumi gila mak dia.ape komen encik ttg hal ini?saya perlu risau ke sbb susah nak impress mereka nanti?

Anonymous said...

1.betul ke lelaki nih lbh pentingkan brg elektronik dr gf dia sendiri?
2.bila ada duit lebih je spend kt component computer dulu br belanja gf?
3.bila nk tackle kita terhegeh2 guna ayat sweet.bila dh dpt dh tknk sweet2 lg ke?
-emo ngn bf johor

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...