Friday, May 14, 2010

Teka-Teki Bersama Ijaicool

Sementara menanti perlawanan badminton antara Malaysia dan China, apa kata kita main teka-teki dahulu. Soalan-soalan ini aku pernah tanya dahulu, tapi korang mesti tak ingat dan tidak tahu menjawabnya. Aku kan raja teka-teki.

1) Dalam banyak-banyak syiling, syiling apa yang gelap?

2) Dunia apa yang ditakuti oleh kebanyakan orang, tapi tak semua la

3) Dalam banyak-banyak burung, burung apa yang baik?

4) Dalam banyak-banyak burung, burung apa yang jahat?

5) Bagaimana hendak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

6) Dalam banyak-banyak kari, kari apa yang tak boleh dimakan?

7) Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang sentiasa emo?

8) Apakah perbezaan burung dan kapal terbang?

9) Benda apa yang lebih kecil daripada kuman?

10) Apakah yang akan diungkapkan oleh Datuk Lee Chong Wei kepada Lin Dan sebelum perlawanan mereka nanti?

Ok sila catat jawapan anda di atas kertas dahulu sebelum mengklik Read More untuk mengetahui jawapannya. Pembaca yang menjawab dengan tepat dan pantas akan memenangi sebuah hadiah misteri.

1) 50Cent. You can find me in the club, bottle full of bub jeng jeng jeng jeng jeng jeng

2) Meninggal dunia.

3) Burung belatuk. Sebab dia bela atuk dia haa haa kelakarnya aku

4) Burung belatuk tadi. Sebab dia cakap "Bela aa tuk" haa haa kelakarnya aku

5) ikan betina = ikan duyung, ikan jantan = ikan Bakar haa haa kelakarnya Azrel

6) Encik Hamzah bin Mohd Kari (residen cendekiawan Uniten, haa haa kelakarnya aku)

7) Kura-kura. Sebab dia keluar 'head'.

8) Kapal terbang makin naik makin kecil, 'burung' makin naik makin besar haa haa kelakarnya aku

9) Bulu ari-ari kuman haa haa kelakarnya aku

10)
Malaysia Boleh! Tengok badminton jangan tak solat maghrib ok. Kalau korang ada teka-teki yang mencabar tolonglah lemparkan kat aku biar aku jawab dengan mudah.

update: mama tengok cerita Korea pulak. Tak boleh nak menonton badminton secara langsung. Tak mengapa, jiran belakang rumah aku akan mengilai setiap kali Malaysia mendapat mata.



24 comments:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

tak sempat aku nak jawap..dah ada jawapan plak..

Asmoham said...

Ijai, Ikan ape ada bulu ketiak?

Frodo Baggins said...

datuk LCW kalah arr :(
haishhhhhh ...

teka teki teka tekuk
ular mati dalam mangkuk!
apa??


>>___<<

Anonymous said...

Asmoham ak tlg jwb..tokey ikan hahaha..

-fandi-

Asmoham said...

hahaha.. fandi sungguh bijak..

ok,

last,

Ikan ape yg org pompuan sukeeeee sgt2?


clue: org laki agak geli geleman dgn ikan tersebut..
:)

Idlan said...

Jai, kenapa anak babi jalan tunduk?

Asmoham said...

malu sebab mak dia babi.. kekekeke.. sory aku mnjawab bg ijai yg tgh bz..

Idlan, nape anak kanggaroo jalan meloncat2?

Mohamad Faizal said...

hoit apa ni korang tak memberi peluang untuk aku jawab. takpe aku nak jawab jugak

iffat: ok secara jujurnya berapa yang kau dapat jawab tanpa melihat jawapan

fandi dan asmohan 1: jawapan tokey ikan adalah tidak munasabah. jawapan yang sebenar ialah ikan duyung yang tak shave

frodo: bangkai ular

asmoham 2: ikan yang orang perempuan suka ialah ikan duyung jantan. lebih2 lagi yang ada six pack

akak abe: ala sudah dijawab. jawapan alternatif aku ialah kerana menghormati babi yang lebih senior so jalan tunduk.

Anonymous said...

babi jalan tunduk sbb babi
1.malu dirinya dilaknat:)
2.babi mana boleh pandang atas dow.posture badan dia tak betul:).nanti dia tertonggeng kalau pandang atas

anonimes

Anonymous said...

kjap.. asal aku mcm pnah nmpk soklan ni.. ko plagiat entry sdiri lagi ke jai???

btw ni soklan aku untuk ko.. and yeah org lain pon bole jwb..
"Byk2 pekerjaan, pekerjaan apa yg paaling tggi?" leave ur answer in the comment section belowww and i approve this message..


-megan musang

Mohamad Faizal said...

anon: anda tiada teka teki untuk ditanyakankah

megan: laa kan sudah dinyatakan yang aku pernah tanya soalan2 ini dahulu.

apapun teka teki kau mudah sahaja; orang yang kerja kat tingkat atas klcc haa haa kelakarnya aku. bagaimana?

Asmoham said...

ijai,

ko salah. ikan yg pompuan suke sebenarnya ialah "ikan kepala banar" ( sila google untuk maklumat lanjut)

hahahaha

Anonymous said...

ohh.. x pasan lak..
btw, jawapn ko salah jai.. sbb jwpnnye ialah TOWer
har3

Anonymous said...

^^^^^
haha lupe boh nama


-megan musang

budakcomot said...

dalam byk2 bege(burger) bege ape boleh jumpa time hari raya je? :)

Beela RC said...

begembira :D

Mohamad Faizal said...

'begembira' kurang tepat kerana di hari graduasi pun bergembira. jadi jawapan saya ialah bergema takbir di pagi raya

Anonymous said...

Jai,smbg teka-teki idlan...
kenapa anak arnab jalan melompat-lompat?

budakcomot said...

wah,en ijai sangat hebat. sila hadiahkan diri sendiri dengan coklat seposen. hee~ lagi satu,dalam banyak2 kotak,kotak ape yg berdosa?

Mohamad Faizal said...

anon: kerana kerana eh kejap eh mama aku panggil

budakcomot: mudah. ko tak solat

teka teki terakhir: binatang apakah yang pertama sekali sampai ke bulan?

Anonymous said...

kenapa anak arnab jalan mlompat-lompat?
sbb die senang ati maknye bkn babi..hee

Anonymous said...

ni dari ak sila jwb sblm bace hehe..

- apsal di tepi rel keretapi die taruk batu kerikil?
- Bile mkn pisang,buang kulit,tapi kalau makan kulit,buang apa?
- pokok ape yg baek hati?
- 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?

jwpn:

- sbb klo ditaruh pisang goreng pasti jadi rebutan.
- buang tebiat
- pokok pisang..sbb die kluarkan jantungnya bagi org makan..
- Koboi naik kuda bawak ayam..

hahaha have a nice day!!

-fandi-

Asmoham said...

binatang yg first ke bulan ialah "burung" neil armstrong dan bukannye "burung" ijai.. kekekekeke

Ex Penghuni Murni said...

Ijai, Cik Hamzah dah tak jadi residen cendi dah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...