Wednesday, February 9, 2011

Tanda-Tanda Orang Tiada Idea Untuk Mengupdate Blog #2

Jika anda merupakan seorang yang suka menulis ataupun menaip, tak kiralah di laman blog mahupun di dalam diari rahsia, pasti akan tiba satu masa di mana minda anda tiba-tiba menjadi kosong, langsung tiada idea untuk diterjemahkan kepada bentuk tulisan. Orang putih kata, writer's block. Contoh yang paling ketara di mana seseorang di tiada idea untuk mengemaskini blog adalah apabila mereka membuat update bertaraf Twitter di blog seperti 'Ha ha ha I suka stalk ijaicool because he's awesome!'. "Okla tu update sebaris pun, asalkan para pembaca aku puas yang aku update", bisik mereka di dalam hati untuk membuat diri rasa lebih baik.

Usah risau, aku ada jalan penyelesaian terhadap masalah di atas.

Kau buat satu akaun Twitter terus. Oh yeah!


Walaupun tiada idea untuk menulis panjang-panjang, kita masih boleh mengarut/mencarut secara ringkas tidak melebihi 140 huruf termasuk spacing. Ayuh kita berbalas-balas mesej pendek di http://twitter.com/ijaicool

noob.



13 comments:

afrohead said...

ini sarcasm ke nak promote twitter ni? haha

Anonymous said...

eh ijaicool, masih putus talian persaudarankah kita?

belum 2 minggu lg ke dr tarikh entri bertajuk kisah seram lapan?

ko datang umah aku wei.. aku ada anak kucing kembang yg comel.. dia slalu tdo atas pokok mama ani pastu mama ani marah.



-syarina-

Mohamad Faizal said...

afrohead: haha kalau part sarkazem tu kena klik link Tanda-Tanda Orang Tiada Idea Untuk Mengupdate Blog di bahagian 'Anda mungkin juga meminati...'

syarina: ala bukan aku datang rumah kau masa hari raya je ke? tapi last year tak datang haa haa

..:: WiRdA ::.. said...

hahaha.. aku pun baru reg last 2 weeks..noob juga..function twitter aku same la mcm yg cadangkan tu..hahahaha

z a t i said...

aku dh folo kau. selamat memusnahkan kehidupan sosial sendiri dengan penubuhan twitter (bukti diri sendiri)

s a r said...

tetiba nak follow.. ngee ;p

deeb said...

kau xde idea nk update blog sendiri eh ijai? aku mmg xtahu lnsung2 pasal fb...inikan plak twitter...tolon ajar bleh???

deeb said...

kau xde idea nk update blog sendiri eh ijai? aku mmg xtahu lnsung2 pasal fb...inikan plak twitter...tolon ajar bleh???

Himura Hazezy said...

maka encik ijai bolehlah follow twitter saya juga (jijysquall). terima kasih =)

Mohamad Faizal said...

uuuu pc rosak terpaksalah saya unregister twitter....(drama)

Anonymous said...

kpd rakan2 bangi yg ade akaun tutuweet sile la info..bley follow ak @fndgreg tihihi..

p/s: futsal d hujung mgu faizal??

-fandi-

MrJackass said...

bro, pakai laa apps utk Tweet mcm Tweetdeck ke, Tweetdeck for Chrome ke...barulah pro bro..hehehe

Mohamad Faizal said...

fandi: futsallllllllllllllllll

mrjackass: aku noob tatau apebende yang kau sebutkan tu T_T

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...