Thursday, July 14, 2011

Are You Ready?


Sudahkah anda bersedia? Hari ini kelab bolasepak Inggeris paling hebat akan menjejakkan kaki ke bumi Malaysia ini buat pertama kali sambil makan sarapan nasi lemak sotong di hotel penginapan mereka nanti. Aku awal-awal sudah apply cuti agar dapat menghadiri sesi latihan melihat kelibat adik Ngog. Selain mengambil cuti, banyak persediaan lain yang harus dilakukan bagi memastikan pengalaman keghairahan berterusan di kala melihat pasukan kegemaran beraksi. Contohnya, menghafal mantera-mantera yang tidak membatalkan iman or at least berlatih miming ketika penonton lain menyanyikan lagu 'Sebelas Carragher'. Persediaan yang lain sudah pastilah hadir dengan gajet-gajet yang berunsurkan Liverpool. Bukan selalu boleh pakai scarf Liverpool ye tak? Maka hari ini aku ingin bercerita tentang gajet Liverpool yang orang hadiahkan kepada aku. Ayuh teruskan membaca.

1) Jersey skim perbankan Islam Standard Chartered

Jersey ni aku dapat lepas menabung dalam skim As-Siddiq di Standard Chartered...ok tak tipu jersey ini dihadiahkan oleh Da'Killa. Gadis-gadis jika ingin jejaka anda mencintai anda dengan sepenuh jiwa anda belikan saja mereka jersey pasukan kegemaran mereka yang original. Kalau anda beli yang tak tulen itu tandanya cinta anda pun tak tulen juga. Sebelum ni nak beli jersey Liverpool pikir dua tiga kali sebab tak boleh bawak pergi sembahyang Jumaat. Ni dah tukar sponsor ni memang semakin diberkatilah perjuangan kami.

2) Mug Liverpool


Mug ini dihadiahkan oleh kakak Shuhud iaitu Idlan binti Zakaria. Tengkiu Akak Abe sudi menghadiahkan mug ini walaupun kita jelas berlainan mazhab di dalam bolesepak. Akak Abe dan adik beradiknya semuanya minat kelab syaitan. Anyway, mug ini masih berada di dalam kotak. Akak Abe kata, mug ini mug special sebab Sami Hyppia pernah guna dulu-dulu lepas tu diauction kepada pihak umum. Kalau tipu Akak Abe maka tipulah aku.

3) Snowcap Liverpool


Uhh memang kool gila la snowcap ini. Terasa kool mengalahkan Altimet jika aku memakainya ketika berjalan-jalan di Alamanda. Kalau Altimet nampak aku pakai pun mesti dia cakap aku ni Caaaantik. Snowcap ini dihadiahkan oleh kawan aku Mohd Dazrul Syariz bin Sabardin di pasar malam kat UK. Kalau kau masuk Mines Wonderland ataupun pergi ke tempat-tempat lain yang sejuk seperti Bukit Fraser memang sesuailah bergaya dengan snowcap ini.

4) Liverpool FC Champions League Winners shirt

Huiii ini memang item feveret aku. Takkanku lupakan malam bersejarah pada tahun 2005 itu bersengkang mata pukul 3 pagi pergi ke restoran Ayam Kampung Rimba belakang Ameerali sebab Ameerali penuh untuk menonton perlawanan akhir Liga Juara-Juara. Half time kena 3-0 langsung luruh semangat ini namun kami peminat setia menyanyikan lagu keramat 'You'll Never Walk Alone' beramai-ramai bersama ane pelayan kedai itu dan sekaligus terciptalah baju ini. Terus aku memaksa kawan aku Hisyam untuk menghadiahkan aku baju ketika ketika beliau masih di England.

5) Scarf Pashmina. Eh.

Skaf ini dihadiahkan oleh adik kepada Akak Abe di atas iaitu Abe. Abe ataupun nama penuhnya Ahmad Shuhud Irfani Bin Zakaria Bin Stapa Bin Yajid Bin Puteh ni lahir kat England tau, regardless of pandangan rasis korang terhadap warna kulit beliau yang disyaki datang dari Nepal itu. So masa dia balik ke negara kelahiran asal dia, aku kirimlah skaf ini. Hana Tajima dikatakan telah membuat satu video tutorial ikat-ikat skaf di kepala menggunakan skaf Liverpool. Sangat rare, susah nak cari video ni.

6) Sweater Liverpool

Sweater kool ini dihadiahkan oleh Da'Killa. Memang chick dan arbok magnet sweater ni sebab dapat mengcover perut aku yang kadang-kadang boleh jadi macam Kuzi Gila-Gila Remaja bila aku tak menahan nafas. Memang banyak berjasa sweater ini. Kalau demam pakai sweater ni mesti demam kebah.

7) Keychain Liverpool


Keychain ini dihadiahkan oleh Tengku Eleanor Ezura ataupun nama telenovelanya Ezuantes Estrada ketika beliau melancong di London. Selain digunakan untuk riak, keychain ini juga berguna ketika berkelahi dengan penyokong-penyokong manshitter united dhttp://www.blogger.com/img/blank.gifengan mencalarkan pipi mereka menggunakan keychain ini.

Tadi berharap juga nak pergi tengok Malaysia lawan Assenal tapi apakan daya bekerja sehingga malam pula. Peminat Arsenal usah bangga diri dapat mengetuk Malaysia 4-0. Malaysia saje je nak test pemain tadi untuk berhadapan dengan Singapura nanti. Dengar cerita ada penonton yang boo pemain Malaysia sendiri. Ish apa ni dalam kad pengenalan kita kan tulis kita ni warganegara Malaysia tak usahla nak derhaka. Tetapi melihat gambar-gambar yang diambil oleh kawan-kawan aku yang pergi ke press conference Arsenal sungguh mengujakan. Boleh tengok kat sini.

So anyway, siapa pergi sesi latihan dan perlawanan nanti? Ayuh jumpa di sana! Oh kalau anda baca berita mesti tahu 'Anfield' sudah dibawa ke Malaysia boleh mengalami suasana seperti di stadium agung itu di Pavilion. Nak ohsem lagi kau pergi Courts cawangan Setapak dan Cheras kerana pemain Liverpool akan membuat kemunculan. Sumpah tak tipu aku baca kat MSN Malaysia. Kalau nak lagi jadi peminat fanatik yang creepy pergi ketuk bilik Joe Cole dekat One World Hotel. #YNWA!



5 comments:

Salmi Effendi said...

have fun tengok liverpool! arsenal tadi best gilooooo

cikhajar said...

tshirt no4 tu mcm tshirt bayi je.. muat ke ko pakai?

Anonymous said...

Jai Shikin tanye sape pemain bernama "ngok" tu ;( - adam

Faizal Rosly said...

salmi: yaaa petang ini giliran kami pula

cikhajar: kalau tahan nafas kempiskan perut muatla

adam: apa ni shikin tak baik tau tuduh pemain kami ngok

crazy_labelle said...

I pegi tgk training n match arsenal...
and it is my 1st time tgk football match kat stadium
so mmg excited gile la... w00t!!!

bukan msian la yg boo si kembar tu...
geng2 arsenal indonesian suppoter...
i'm sure sbb duduk dekat dgn diorg...

tp i kecewa sbb msia mcm cam harem...
xde fight langsung... mmg la i x expect msia menang tp at least score la 1 gol...

tp arsenal main mmg cantik la mcm biasa...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...