Monday, September 12, 2011

Parti Liar Aidilfitri 2011


Hai apa khabar pembaca? Setelah sebulan berpuasa di bulan Ramadhan menahan lapar dahaga serta mengelak daripada ringan-ringan di waktu siang bersama pasangan masing-masing, akhirnya Syawal tiba menyambut kita. Bulan Syawal adalah bulan untuk kita bergembira, bulan untuk kita berpesta. Maka di atas sebab itulah satu parti liar telah dianjurkan untuk rakan-rakan terdekat pada hari Sabtu yang lalu di rumah saya sempena hari raya ini. Biasanya, parti liar akan dipenuhi dengan aksi mabuk meneguk alkohol sebelum penzinaan secara beramai-ramai berlangsung, tetapi parti liar saya memang bebas daripada dosa besar. Dosa mengumpat dan mengadu domba je yang banyak. Namun begitu, setiap parti mesti ada gadis hangat dan jejaka kacak bukan? Maka dalam entri ini saya menjanjikan gambar-gambar ghairah jejaka berbaju melayu lengkap bertanjak dan gambar gadis-gadis ayu memakai baju kurung yang ditempah di D'zul Classique. Caption berunsurkan fitnah pun sudah pastilah ada. Ayuh teruskan membaca.

Parti bermula selepas solat Zohor berjemaah di Surau Al-Kauthar. Aku cakap lepas Zohor baru start tapi ada juga yang degil datang masa waktu Syuruk. Tetamu pertama yang hadir adalah rakan Uniten aku Saiful Izwan ataupun nama glemernya Saiful Anal. Kah kah amacam lucu tak jenaka politik aku? Ok tak lucu sangat sebenarnya. Kalau kalian lihat gambar di bawah dan kemudian kalian klik widget 'Anda mungkin juga meminati' entri Parti Liar Aidilfitri 2010, kalian dapat lihat mereka berdua memakai baju tahun lepas. Hikhikhik.


Olrite tetamu keduaaa fewwittt bagaimana ayu bukan gadis-gadis dibawah? Mereka adalah pasangan adik-beradik yang menjadi buruan para jejaka di Bangi ini. Yang kiri nama dia Nad yang kanan nama dia Mas. Tak boleh letak nama penuh nanti korang pergi Bing pula laman Fesbuk mereka untuk distalk nanti. Patutnya ada sorang lagi kakak tapi kakak dia memilih untuk berhadapan dengan orang yang pura-pura sakit nak mintak MC daripada datang ke parti ini. Anyway, jika anda ingin berkenalan dengan gadis-gadis tersebut, sila letakkan link gambar anda, kerjaya serta motto hidup anda diruangan komen untuk ditapis terlebih dahulu.


Oleh kerana aku telah bekerja di tempat baru, aku kenalah ajak gadis-gadis di tempat baru juga kan. Oklah jejaka-jejaka pun kena ajak juga bagi mengelak dituduh seksis. Yang bestnya buat kali pertama yang sejarah aku membuat parti liar, instead of aku bagi duit raya, aku mendapat hamper raya pula. Bukan satu, tetapi dua hoccayyy. Mereka memang sayangkan aku kerana hidup rakan sepejabat aku memang tidak akan bermakna tanpa kehadiran aku di sisi. But of courselah aku terus sorok hamper tu agar tidak dirampas tetamu. Eh.


Anyway jika kalian nak menjadi penpal dan mungkin mahu membawa jumpa ibu bapa, ayuh kita berkenalan dengan mereka. Dari kiri, itu bos aku nama dia Jean Khoo. Aku memang pekerja kesayangan dia. Sebelah dia tu Adi Aizat, muka nampak macam gay tapi dia ada awek sebenarnya. Lepas tu yang baju kurung biru tu nama dia Nabila Che Ibrahim. Jangan main-main suara gadis dalam iklan Yusuf Taiyoob tu 60% suara dia ok. Lepastu Lavanya Nagaraja, dia suka masuk marathon rileks je dia boleh habiskan larian 5km tanpa pengsan. Belakang tu Sugain The Weight Gain, Dennis not so Menace, Joanne Lee Leng Lui, dan Kughaan (tiada pujian).


Kali ini aku memang menerapkan disiplin yang tinggi dalam menghadiri parti liar di mana semua rakan-rakan Uniten aku akur dengan protokol berbaju Melayu. Tamir kelihatan segak berbaju putih tapi kau jangan main2 kat dalam baju tu sumpah ada six pack (dua daripadanya dilukis dengan marker) walaupun sudah beranak satu. Hanis setelah sebulan tak jumpa akibat dikurung di bulan Ramadhan kini telah kembali bebas untuk membuat onar. Abu Zar pun ada six pack juga tapi kat testis dia. Kita lihat taktik Paan berbaju oren menutup perut dengan tangan bagi mengelakkan one packnya dikesan. Nazri pula melilau mata kiri dan kanan kerana bimbang bertembung dengan bekas kekasih yang of course aku tak jemput.


Baidewai diharap kalian tidak akan right click dan Save image as untuk dibomohkan gambar gadis-gadis di bawah kerana mereka semua telah berpunya dan ada anak lagi. Bersabarlah kalian saat indah kan menjelma jua.


Tengku Eleanor Ezura nampaknya membawa jejaka yang sama di dalam gambar tahun lepas, baguslah begitu. Mungkin tahun depan boleh bertukar status. Kalau teman lelaki degil asyik mengelak saja topik perkahwinan Ezu kena hentak-hentak kaki ok.


OH EM JI ITU IJAICOOL.BLOGSPOT.COM! jerit The Pink Stilettos setelah nampak aku lalu memohon untuk bergambar kenangan. Hihi. You see, anak Syed Muaz dan Nurul Iza kini tidak lagi takutkan aku sebaliknya mengganggap aku sebagai seorang pakcik yang kool berdasarkan bukti bergambar di bawah.



Apai sekeluarga datang berbaju merah. Akif hensem memakai tarbus tetapi jangan terpedaya dengan kecomelan dan keinosenannya kerana dia boleh naik syeh pada bila-bila masa. Malangnya bespren aku lagi sorang Aryan tidur pula. Sori Anas gambar kau tiada sape suruh balik awal dahla taknak datang aku kahwin nanti.


Ish ish ish ni apa nak jadi ni tak salam tak minta maaf dengan aku terus selamba naik ke bilik aku dan membuat macam bilik kelamin sendiri. Tenang sahaja bekas kawan-kawan Maikrosof aku ni bermain Guitar Hero tanpa menghiraukan cercaan pengunjung lain. Gabby dan Nina dua-dua muka tak boleh blah Nizam dan Liza pun sama saja cuma tak dapat ditangkap di kamera saja.

Aku ni jenis yang tak pilih kasih kalau tak hensem pun aku peluk jugak. Watak-watak di bawah membuat kemunculan sulung di dalam laman blog ini. Dari kini, orang panggil dia Cipan, mungkin nama penuh dia Chicarifan. Sebelah rambut macam Justin Bieber nama dia Radzman. Hensem kan? Dia single lagi kot tapi taktaula kalau ada boyfriend tersembunyi. Yang aku peluk tu nama dia Idzahar dan mesti kalian tak puas hati sebab gadis sebelah itu Nadiyana ada hati kepadanya.


Ok cuba kira ada berapa orang dalam gambar di bawah ni? Harap-harapnya betullah 8 orang time ambil gambar ni dah Maghrib taktahulah kalau bertambah ahli masa ambil gambar pulak kan. Eh janganlah. Ok yang kiri pakai jubah tu nama dia Syafiq. Dia gagal dalam audition Imam Muda tapi still semangat pakai jubah. Sebelah tu nama dia Kunal. Dia tak reti cakap Melayu so aku boleh suka hati tuduh Kunal ni seorang homoseksual. Tak apa dia tak faham. Arul pulak taknak potong rambut sebab dia kata Metallica nak datang nanti. Danial dulu duduk Bangi tapi lepas Arsenal kena belasah 8-2 dia terus pindah. Din kata dia tau lagu iklan KFC dalam entri di bawah tapi menyanyi macam gagal je. Sebelah tu bini dia Shikin dan Shima Sesekali Ku Rasa Teringin.


Team Bangi datang secara berasingan. Zul dan Ikram begitu bersemangat sekali setelah melihat gadis-gadis hangat dalam gambar-gambar di atas tetapi setiap kali mereka cuba mengaplikasikan pick up line yang dihafal dari Internet, nafsu kuda mereka segera terbantut kerana kehadiran jejaka lain. Jika kalian rasa mereka masih ada ruang di hati anda, silalah tinggalkan maklumat peribadi untuk dihubungi.



Ini Irsyadudin Ismail dan gadisnya Shasha. Mereka merupakan tetamu yang terakhir lepas Isyak baru dia baru pulang sebab janji nak tolong aku mengemas rumah. Hihi. Mula-mula melawat kandang kucing lepas tu tengok Megatron lepas tu pergi Cybercafe di bilik aku membeli tiket wayang. Siap hasut aku nak tengok Cars 2 lagi nasib baik aku tabah.


Menu pada hari itu adalah roti jalak lenteng, Mihun Soto, dan sate Urat Ketin. Haha sama saja seperti tahun lepas. Tapi tahun ini Sagu Gula Melaka Mama kembali membuat kemunculan. Baidewei sorilah kepada sesiapa yang tak dapat merasa roti jala tetamu awal dah seludup dalam beg tanganla.

Kesempatan ini saya gunakan untuk mengucapkan ratusan terima kasih kepada mereka yang sudi hadir ke parti liar hari raya saya ini. Sori jika aku tak memberi layanan fizikal dan spiritual sepenuhnya kat korang. Bagi mereka yang cakap nak hadir tapi tak hadir, seperti biasa kita akan putus kawan selama seminggu dan nama anda akan disenaraihitamkan. Aku takmo datang kenduri akikah anak pertama korang nanti. Hihi. Kalau anda masih lapar ketika pulang dan merasakan yang makanan itu tidak sedap, itu semua salah katerer. Sebaliknya jika anda pulang dengan gembira, katakan HO!

Sesetengah gambar dirampas di Fesbuk Paan. Gambar lain akan dimuat naik di Fesbuk. Macam biasa kalau muka gadis hangat tetapi nama lelaki mestilah buat-buat tak nampak saja friend request kalian tu kan. Kenalah ada mesej perkenalan diri dan berjanji untuk tidak mengetag saya dengan gambar wang. Hihi.



13 comments:

DuniakuAbstrak said...

gaya peluk kau memang gay habis

Clarky Afif said...

tak, aku right click dan save as gambar Radzman je. aku masih straight, occay.

Faizal Rosly said...

DuniakuAbstrak: terima kasih memang bakat terpendam tu

Clarky Afif: ok nanti aku sampaikan salam kau kepadanya

Kunal said...

hahah wtf!!

Anonymous said...

HO!
mane tau aku tempah baju kat D'zul Classique? hehe..

Thanks Ijai . jgn lupe send kad jemputan nanti.

-Alia-

Shima Ibrahim said...

HO! Parti Liar Hari Raya Ijaicool memang acara yang paling dinantikan sepanjang tahun.

Anyway, Ijai. Terima kasih kerana menjemput. Mama Ijai pun terima kasih juga ya. Ingat lagi mama dengan kami walaupun menjengah ke rumah mama hanya setahun sekali. Uhuk.

Aku tak tau orang lain jai, tapi aku kenyang je dengan apa yang dihidangkan. ;)

Oleh kerana aku berbaju raya ke parti liar tempoh hari, aku nantikan jemputan tahun hadapan pula. Lagi sekali, HO!

Faizal Rosly said...

kunal: tolong jangan pura-pura faham haha

alia: ada tag d'zul tak cabut lagi

shima: ofkos. jemput datang ke parti liar tahun hadapan. ni dah ajak awai2 kalau tak datang tak tau lah

Siti Nurbaya said...

aku ingat terbaca blog gay tadi..serius gaya ko peluk tu cam nonok LOL

O Ena O said...

bes gila open house umah ko jai
nanti kalo majis kahwin ko nanti mesti lagi meriah
selamat hari raya kpd ijaicool N da Killa...

afrohead said...

aku boleh rasakan betapa liarnya parti tersebut.

Anonymous said...

Apsal team bangi xberbaju melayu...
Gorjes gile bos ko..

Crazy_labelle

phish said...

oh em giii...justin bieber dtg open haus ko jaiii..mmg liar abessss...kem salam kt bieber okk..xoxo...hahahahahhahaha

Faizal Rosly said...

siti: seriously gay

ena: selamat hari raya

afrohead: parti liar yang sebenar bermula pukul 10 malam tersebut

labelle: diorang degil. bos aku memang gorjes dan aku rasa dia suka kat aku. eh

phish: nanti tinggalkan no telefon

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...