Saturday, August 18, 2012

Ucapan Khas Hari Raya Aidilfitri 2012

Hai apa khabar pembaca? Sudah sampai di kampung halaman masing-masing kah? Ataupun masih lagi tersekat di atas jalan raya? Walaupun di kampung kalian mungkin tidak mendapat talian 3G dan mungkin tidak akan dapat membaca mesej ini, saya tetap ingin menyampaikan ucapan khas hari raya dengan penuh keikhlasan. Tahun ini saya tak dapat satu pun kad raya sebenar dan kad raya elektronik daripada anda semua. Maxis pun tak sudi nak beri dah. Tak mengapa, saya tetap akan mendoakan anda tidak diserang cirit-birit mahupun berat bertambah 5 kilo dalam masa 3 hari akibat makan umpama iblyss di hari raya nanti. Ok macam dah panjang je intro aku ini, ayuh teruskan membaca ucapan khas Hari Raya Aidilfitri saya.

Selamat Hari Raya buat Mama yang berada di Bangi, tahun ini kali pertama aku tak beraya dengan Mama semenjak lahir melalui teknik caesarean 28 tahun yang lalu. Yelah dah kahwin kan tahun pertama kalah one two jus dengan bini kenalah beraya di Kangaq. Semoga Mama tidak pilu tanpa Ijai di sisi dan Ijai minta maaf di atas segala dosa Ijai dari hujung rambut yang baru dipotong ni hinggalah ke hujung kuku kaki yang belum dipotong.

Buat isteri saya Nurdatillah binti Hasim, saya minta maaf sebab seringkali mengguris hati awak....malas kemas katil, taknak potong rambut, pakai seluar lalu tercabut butang sebab perut dah besar dan awak terpaksa jahit, kalah main Songpop di iPhone kategori 90s Alternative dan pelbagai lagi dosa remeh saya. Usia perkahwinan kita masih muda, dan saya masih cuba untuk mengadaptasi bangun pagi boleh nampak gadis yang saya cintai di sebelah saya :)

Buat team Bangi, aku rasa kita tak pernah bertelingkah walaupun sekali, maka tiada dosa kot antara kita. Tapi tak tahulah kalau Shuhud terasa aku selalu cakap dia negro, Adam Chinese Muslim, Fandi muka macam Indon, Apai dan Dazu takut bini, Anas tak terer main Fifa, Ikram ambil steroid, Jamil boroi, Zul mulut itik dan semua jenis cacian lain lah. Walaupun ada yang berada di luar negara dan tidak dapat bertemu di hari raya ini, kalian semua tetap di hati dan punggung.

Saya juga ingin memohon maaf kepada anda yang sedang membaca entri ini, tak kiralah sebagai seorang peminat fanatik, bekas teman wanita mahupun lelaki ataupun stalker tegar, saya harap anda dapat memaafkan saya jika gaya bahasa dan penulisan di blog ini mengguris hati anda yang suci itu. Manusia memang tak dapat lari daripada kesilapan. Hari ini anda digilai, esok lusa anda dibenci macam Robin van Persie. Mungkin tak kena analogi yang saya gunakan ini. Saya juga sedar di atas penurunan kualiti serta kekerapan mengemaskini blog ini. Siapa yang peduli? Sayalah yang peduli kerana saya sebenarnya suka menulis tetapi semakin tua diri ini, semakin kurang idea untuk dikupas. Kalau boleh nak kemaskini hari-hari tetapi bak kata pepatah moden, kualiti lebih baik daripada kuantiti. Ahhhhh alasannnn.

Akhir kata, ingin saya nyanyikan sebuah lagi Najwa Latif untuk anda semua.

♫ Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
ku maafkan dosa
Kosong...kosong ♪


Goodbye Romadhon, here comes the syaiton. Selamat Hari Raya semua.



5 comments:

Akim Iqbal said...

Selamat hari raya jugakkk

Hikaru Yui said...

ayat last tu best..hahah

selamat hari raya maaf zahir batin =p

Faizal Rosly said...

terima kasih uols, selamat hari raya! maaf zahir sahaja

nana_ampang said...

Ijai,
Salam Aidilfitri.


Che Sakinah said...

Hahaha. selamat hari raya Ijai dan isteri. maaf zahir jugaa.

Gambar ucapan raya recycle tu mcm susah pula nak dimaafkan. HAHAHA.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...