Thursday, October 4, 2012

Parti Liar 2012

Hai uols. Tatkala Hari Raya Haji semakin hampir, di saat itulah baru aku berkesempatan untuk membuat entri parti liar Aidilfitri yang diadakan pada 29 Syawal yang lalu. Saja je buat last day Syawal sebab nak all out berparti sampai lupa diri. Ini merupakan acara tahunan yang dinanti-nantikan oleh 'partygoers' suci di mana mereka boleh memuaskan nafsu serakah mereka meminum minuman keras tanpa alkohol, bertentang mata dengan jantina yang bukan mahram tanpa bersentuhan, serta makan juadah percuma sehingga naik paras kolestrol. Sudahkah anda bersedia untuk berparti? Untuk menaikkan mood parti liar, apa kata anda pasang lagu daripada kumpulan Far East Movement ataupun kumpulan nasheed Far East sambil membaca entri ini.

Orang pertama yang datang ke parti liar ini adalah ahli Team Bangi Ikram. Tapi dia balik awal sebab terjengkel kena tolong susun kerusi meja so tak ada gambaq. Maaf ya peminat Ikram. Ok konsep entri ini adalah saya letak gambar, lepastu saya akan menaburkan caption-caption yang berunsurkan fitnah terhadap mangsa. Kita mulakan dengan gambar di bawah. Ini adalah rakan-rakan Uniten aku.


Yang kiri sekali tu nama dia Saiful Izwan ataupun nama politiknya Saiful Anal. Last year dia bawa bini tetapi kali ini bini dia gagal untuk menghadirkan diri kerana takut terberanak di rumah aku. Ketika entri ini ditulis bini dia dah beranak so kongratulasi Epul! Sebelah Epul adalah Abu Zar dia peminat Menyu so obviously memang tak ada apa-apa yang menarik yang kita boleh cakap pasal dia. Yang paling kanan tu nama dia Hanis. Nama dia dalam telefon bimbit aku adalah Hanis Penis. Dia masih single jika berminat boleh tinggalkan jumlah berat badan dan alamat emel di ruangan komen.


Ini adalah Nina dan teman lelakinya Patrick. Bukan Patrick Stewart adaupun Teoh. Nina merupakan wakil syarikat dalam pertandingan Menari Balet Antara Syarikat IT masa kami bekerja bersama-sama dengan Maikrosof dahulu.


Jika aku merupakan seorang homoseksual dan fetish aku adalah lelaki Cina, maka Gabriel Thum lah jejaka yang aku rela serahkan dubur aku. Kalau kalian ada masalah Windows Update, lepastu kalian call Maikrosof nanti diala yang jawab.


Ini pula adalah keluarga Nizam dan Liza. Mereka baru saja mendapat anak lelaki baru yang dinamakan Aiman. Aiman tak pernah kisah. Get it? Get it?


Kali ini kehadiran geng Datacom memang amat mengecewakan. Walaupun sudah berjanji untuk hadir berbaju raya, namun ramai yang tiba-tiba memberikan alasan di saat-saat akhir seperti Zahrul cakap hamster dia nak beranak. Shikin pula cakap dia tak dapat datang sebab laki dia mimpi basah tak ada seluar nak pergi rumah aku. Kunal pula dah kena belasah main Fifa 13 terus merajuk taknak datang. Yang setia adalah sepupu Shima, Adik Shima, Shima Shima, dan kawan Shima. Kawan Shima ni harap rambut je merah tetapi kuah kacang tak berani makan.


OHHH EMMM JIIII ITU IJAICOOL.BLOGSPOT.COMMM!!! Jerit suami The Pink Stilettos yang menjadikan aku sebagai idola beliau walaupun hampir tiap-tiap minggu jumpa main futsal bersama. Ayra dan Raina pula secara rasminya menggangap aku sebagai pakcik mereka yang paling kool rileks je pergi jalan-jalan tengok kucing tanpa perlu ditemani ibu dan bapanya.


Ini adalah keluarga Tamir. Kat gambar ni tak nampak sangat, tetapi kalau in real life kau boleh tengok lengan Tamir yang berotot padu serta 7 pack beliau yang terjojol. 7 pack ok lebih 1 daripada manusia biasa. Isla pula tertanya-tanya mengapa kawan ayahnya hanya ada 1 pack walaupun paras rupanya hensem. Dunia ni memang begini Isla. Kalau kita kurang menarik di perut, at least Tuhan bagi kita lebih di muka.


Ini pun rakan Uniten juga nama dia Syawalliah. Nama pun Syawal kenalah datang parti liar Syawal bukan? Anak dia Afrina comel rambut megi kalau tengok mesti rasa nak makan Megi Goreng Mamak di Ameerali.



Team Bangi yo! Nak dijadikan cerita adalah sorang ahli Team Bangi ni yang saya taknak sebutkan nama. Klu dia, orang boleh nampak dia kalau dia senyum ataupun masa mencapai kemuncak syahwat je. Dia kata kelas dia dah nak start kat London tu, so tak dapat nak hadir ke parti liar aku. Tapi bila cek emel balik rupa-rupanya start bulan Oktober memang cikai mak lampir kan? Yang wajah penyanyi Radja pun sama tak datang, memberi alasan takutkan mertua walaupun 25 minit je perjalanan untuk ke rumah aku dari rumah mertua beliau. Apai datang tanpa Mizah sebab Mizah baru beranak. Huiii Mizah takde memang sibuk Apai flirting sana sini. Yang membuat kemunculan sulung dalam edisi parti liar kali ini adalah Dazu dan bini barunya Qairom. Malam tu siap datang sekali lagi bawak bini untuk main game hihihi. Ise dan tunang Liyana datang malam tapi sebab dia pakai kain pelikat je aku malas nak ambil gambar.


Ini pun rakan-rakan Bangi juga. Nur Khadijah Johari kembali membuat kemunculan walaupun due date beliau dah hampir. Alah risau apa dia doktor boleh deliver bayi sendiri. Di sini saya ingin memberi highlight kepada adik beliau Nadiah Johari (dua dari kiri). Baru-baru ini adik beliau telah melangkah bendul, sekaligus memberi tekanan kepada beliau yang masih belum berkahwin ini. Jadi jika anda rasa anda hensem dan tak tinggal solat, silalah tinggalkan nombor telefon di ruangan komen. Pasal lelaki berbaju melayu merah tu, tiada sebarang benda baik yang saya nak cakap sebab dia peminat Menyu. By the way Adam Johari bukanlah adik-beradik Khadijah dan Nadiah ok.


Ini adalah rakan-rakan sepejabat aku sekarang. Yang kiri pakai spek mata tu nama dia Shafiq. Dia tak boleh makan nasi lepas pukul 8 malam so memang tension la kalau satu syif dengan dia hari-hari kena makan burger kambing. Pernah satu hari tu kami paksa juga dia makan nasi pukul 8.01 minit dia meraung-raung taknak. Dia boleh kena parkinson kalau makan nasi so kami cuba fahami situasi dia. Lepastu yang sebelah kiri aku tu nama dia Visu. First timer juga ke parti liar dia. Dulu dia intern lepastu aku tanyala dia dia dari U mana? "KLMU". Itu merupakan kesilapan terbesar dia kerana bercakap benar sebab lepastu aku hari-hari menyanyi "Dunia di dalam genggaman kita" dan juga "no matter what you doooo, kenali you di KLMUUUU" Kahkahkah. Linda malasla nak mengumpat dia nanti dia report kat boyfriend dia. Nabila yang paling kanan, dia kuat gossip kira macam kami punya Beautiful Nara lah.


Gadis di atas ini merupakan gadis yang penting dalam hubungan aku dan isteri. Nama dia Liana. Kami sama-sama praktikal di Idwal Systems. Liana lah yang membantu aku mengurat Da'Killa. Segala kad, mix tape, mahupun roti canai cinta semua aku kirim kat dia untuk diberi kat Da' Killa. Tanpa Liana aku mungkin masih tidak berteman dan last-last jadi gay. Terima kasih Liana.


Tengku Eleanor Ezura dan suaminya Nabil datang di saat-saat akhir, memang saja je nak buat aku hampir-hampir unfriend dia kat Fesbuk. Mereka baru berkahwin, inai kat punggung Nabil pun masih tak hilang lagi kot. Tetapi Ezu memang kool tak pernah ponteng parti liar aku.

Kesempatan ini saya gunakan untuk mengucapkan ratusan terima kasih kepada mereka yang sudi hadir ke parti liar hari raya saya ini. Sori jika aku tak memberi layanan fizikal dan spiritual sepenuhnya kat korang. Sekarang ni masing-masing dah ada komitmen dengan pekerjaan dan keluarga, bila lagi kita boleh nak jumpa kalau tak di majlis-majlis sebegini. Semoga persahabatan kita tidak akan luput....well unless kalian bagi mereka yang cakap nak hadir tapi tak hadir, seperti biasa persahabatan kita luput sampai raya haji (dah dekat dah ni) dan nama anda akan disenaraihitamkan.

Gambar liar lain akan dimuat naik di Fesbuk. Macam biasa kalau muka gadis hangat tetapi nama lelaki mestilah buat-buat tak nampak saja friend request kalian tu kan. Kenalah ada mesej perkenalan diri dan berjanji untuk tidak mengetag saya dengan gambar Alpha Lipid SD11. Hihi.



8 comments:

.nurulhusna. said...

Omaigod. Kak Da'Killa pregnant ke?? Comelnyaaaa. #slowpoke Congrats Abg Ijaicool.! :D

Faizal Rosly said...

hah? buat masa ini pihak faizal tidak mahu komen terhadap sebarang spekulasi

The Sharkox said...

saudara ijai sudah lama pregnant bila entah nak due nya

Faizal Rosly said...

tak baik awak cakap camtu foine nanti saya order alpha lipid SD11

Shima Ibrahim said...

Terima kasih atas jemputan Ijai. Tahun ni tak dapat jugak aku rasa roti jala, sebab ralit makan soto & sagu gula melaka mama.3 round aku repeat! ;)

farahasyikin said...

pregnant ke???????homaiiii

Faizal Rosly said...

shima: thanks for coming! jemput datang next year dah ajak awal2 ni tak datang memang putus kawan sampai krismas tahun depan lah

farahasyikin: spekulasi, spekulasi

Anonymous said...

Μy brother гeсommended I might likе this
ωebѕite. He was once entіrely right.
Тhis put up trulу made mу dаy.
Υou can not imagіne simply how a lot time І had spent for this infо!
Thаnk you!
Feel free to visit my blog post work From home

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...