Monday, March 11, 2013

Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya

Bak kata pepatah, melentur buluh biar dari rebungnya. Kalau terlebih lentur kelak menjadi aww pula. Begitulah pentingnya pendidikan dalam kehidupan, terutamanya dalam mendidik anak-anak sejak kecil. Kita perlu berinteraksi secara berkesan dengan kanak–kanak dalam situasi pembelajaran dengan menggunakan pelbagai strategi pengajaran dan pengurusan dengan cara membina dan mengurus persekitaran pembelajaran yang positif. Ok nampak macam gempak 2-3 baris ayat yang last tu tu tapi sebenarnya aku plagiat dari deskripsi ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Pendidikan Awal Kanak-Kanak) di UPSI. Maka hari ini, saya akan berkongsi tips bagaimana hendak mendidik anak sejak kecil, terutamanya dari peringkat bayi. Ayuh teruskan membaca.

Kita mesti mendidik anak sejak kecil agar tidak terpengaruh dengan anasir-anasir jahat seperti pasukan bolasepak yang menjadikan syaitan sebagai maskot, sebaliknya mengajar mereka untuk memberi sokongan penuh kepada pasukan yang menggalakkan kita untuk menyimpan wang di dalam bank Standard Chartered Islamic.





Haha nampak besar kerana baju tersebut adalah untuk bayi 6 bulan ke atas. Tapi punyalah eksaited ayah dia sampai tak mampu tunggu lagi 4 bulan untuk sesi bergambar. Baju ni dibeli oleh Uncle Adam dan Auntie Shikin di England. Thank you! By the way Adam dah kembali ke Bangi untuk selama-lamanya Shikin bulan 8 baru balik so akulah yang kena layan kegersangan dia sementara isteri tiada. Anyway, macam ni lah kalau nak belikan hadiah untuk bayi, mesti fikir kegembiraan ibu bapa mereka sekali. Hehehe. So ingatlah kata-kata keramat ini Arya, You'll Never Walk Alone!



3 comments:

Nina said...

jai ko ni baby girl kecik2 lagi dah dipakaikan baju bola.. kalu dah besar nanti jadi pengkid mcmana? aiyokkk taktau..

baby girl kena la pakai baju gown.. ade tak liverpool kluarkan edisi khas gaun untuk baby girls? hehe

linda isabell said...

comei stokin merah tu....)

Faizal Rosly said...

nina: takpe aku akan didik dia menjadi gadis sejati dan handal tajwid

linda: bayi pun comel

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...