Monday, December 29, 2014

OH EM JI, SUDAH DUA TAHUN??

Hai apa khabar pembaca? Tahukah anda semalam hari apa? Bagi yang menjawab hari Ahad, anda memang seorang genius yang sukar dicari. Tetapi bagaimana pula jika anda baca entri ini pada hari Selasa mesti ada jawab hari Isnin bukan? Jadi untuk mengelak sebarang kekeliruan, biar saja yang jawab sendiri. Semalam adalah hari Ahad, 28/12/2014. Dua tahun yang lalu, pada pukul 2.05 pagi di Hospital Annur Bangi, telah lahirlah seorang gadis yang telah mengubah kehidupan saya. Menggunakan ayat klise 'pejam celik pejam celik tup tup' dah dua tahun dah umur anak saya Aryana. OH EM JI DAH DUA TAHUN DAH CEPATNYAAA. Eh eh tengok tu masih ada lagi tu pembaca yang meroyan sebab tak dapat menerima hakikat yang saya sudah berkahwin, keterunaan saya telah diragut serta kini memiliki seorang anak gadis. Bersabarlah, saat indah kan menjelma untuk anda juga. Ayuh teruskan membaca.

Selalunya apabila hari jadi anak yang masih kecil, ibu bapa akan beriya-iya membuat parti liar kerana itu merupakan teknik yang paling jimat untuk mendapatkan pelbagai hadiah untuk anak. Akan tetapi tahun ini kami tidak menggunakan teknik tersebut, tahun depan mungkin. So tahun ni beli hadiah menggunakan wang sendiri hi hi hi. Ketika dinihari Subuh, kami berazam untuk pergi ke IOI City Mall bagi mengelakkan kesesakan manusia. Walaupun kau datang pukul 11 pagi, orang dah pun ramai, cuma kali ini banyak jugalah kedai yang dah buka. Lepas beli hadiah, kami terus pulang kerana ada aktiviti istimewa yang sudah diatur untuk Aryana.

Hobi Aryana adalah melukis maka kami belikanlah satu drawing board. Untuk mengasah lagi bakatnya, kami mengimport seorang kartunis daripada syarikat Les' Copaque iaitu syarikat yang menghasilkan animasi Upin dan Upin. Kartunis ini bernama Rendi. Dia agak hensem dan memiliki suara lunak yang bisa membuatkan tulang rusuk gadis dan sesetengah jejaka bergetar. Jika ada yang berminat untuk mengenali Rendi dengan lebih lanjut ataupun ingin mengupah beliau melukis di hari jadi anak anda ataupun melukis tubuh anda seperti cerita Titanic, anda boleh tulis di ruangan komen.


Anyway walaupun Aryana ketika ini hanya pandai baca ABC tak mustahil satu hari nanti kalau Aryana dah besar pergi Google nama sendiri lepastu jumpa blog ini, maka ayah ingin ucapkan selamat hari lahir yang ke-2, semoga membesar menjadi gadis yang kool dan beriman. Aryana kena share kalau makan biskut beruang tak bolehla makan sorang-sorang. Ayah dan ibu sayang Aryana!




9 comments:

Rafhani said...

Selamat hari lahir Aryana..semoga sihat membesar jd anak solehah...
Comel sgt..

wani ezryl * said...

happy birthday, aryana! semoga jadi anak yg baik dan hamba Allah yang beriman bertaqwa! :)

Nurul Huda Rahim said...

sebagai melayu sejati, biar lah aku ungkapkan "selamat hari lahir arya!!! nak adik yer??? nnt minta kt ibu ayah yer! boleh dah tu. 2 thn dah tu. syariah compliance dah tu" ahahah.

Faizal Rosly said...

thanks makcik-makcik sekalian

eima said...

happy birthday aryana .....
sgt comey anak hang ni wei

NeemoNeemo™ said...

Berapa ye Rendi charge utk potrait mcm Rose dalam Titanic tu :p

Faizal Rosly said...

eima: thanks

neemo: harga bergantung kepada ketelitian lukisan

Aishah Amin said...

tak sangka ijai cool ada anak yang comel..lama tak baca blog ni..haha Happy Birthday Aryana!

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...