Wednesday, June 10, 2015

Definisi Cinta

Cinta. Apa itu Cinta? Adakah lengkap definisi cinta itu dengan sekadar ungkapan "Aku cinta padamu"? Adakah anda membenarkan teman lelaki menyeluk tangan ke dalam baju anda atas nama cinta? Definisi cinta itu luas, dan berbeza mengikut persepsi mereka yang dilamun cinta. Ada yang mempamerkan cinta melalui lafaz kata, ada yang menaburkan benih cinta dengan aksi luar biasa. Oh benih cinta di sini bukanlah hasil daripada ejakulasi. Cinta tak semestinya berlaku sesama manusia. Ada juga cinta terhadap haiwan ternakan, cinta terhadap pasukan bolasepak kegemaran mahupun lagu Cinta IT dendangan Siti Nurhaliza. Ok macam dah agak panjang intro rekaan aku ni, maka hari ini kita ingin melihat definisi cinta dalam kehidupan harian yang mungkin pasangan kita tak sedar. Ayuh teruskan membaca.

1) Cinta adalah mendengar dengan penuh minat dan mengangguk pada saat yang betul apabila wife kau bercerita benda yang dia dah cerita sebelum ini.

2) Cinta adalah menemani teman wanita menonton Pitch Perfect 2 di pawagam walaupun organ reproduksi kau memanggil-manggil untuk menonton Mad Max.

3) Cinta adalah menjawab "Wow macam Neelofa!" apabila pasangan tanya ok ke tak dia sekadar pakai tudung bibik untuk keluar berjalan-jalan.

4) Cinta adalah memuji setiap masakan isteri bertaraf Masterchef walaupun beliau sekadar membuat cekodok pisang di pagi hari.

5) Cinta adalah menyalahkan mesin basuh yang buat seluar jadi kecut apabila terdengar wife mengeluh kerana jeans beliau sudah ketat.

6) Cinta adalah memuji wife anda cantik ketika bangun dari tidur tanpa mempedulikan rambut kusut mereka yang macam jembalang.

7) Cinta adalah secara serius menyalahkan mesin penimbang rosak apabila terdengar isteri mengeluh sejurus selepas menimbang berat badan.

8) Cinta adalah menjawab "Mestilah awak" tanpa rasa ragu ketika ditanya soalan "Siapa lagi cantik, saya ke Jennifer Lawrence?"

9) Cinta adalah memuji gadis anda cantik walaupun sedang pakai bedak sejuk dengan baju kelawar seperti pontianak rasa nak paku di leher.

10) Cinta adalah bangun pada pukul 2 pagi apabila anak kau kejut sebab dia nak naik kuda.

11) Cinta adalah...... menyerahkan kulit ayam KFC awak kepada saya.

Begitulah antara definisi cinta kita terhadap pasangan. Kadang-kadang pasangan kita tak sedar kita sebenarnya cintakan mereka lebih daripada segala-galanya kerana kita jarang melafazkan ungkapan cinta itu dari mulut sendiri. Kongsikan juga definisi cinta anda di ruangan komen. Apapun ingatlah bagi pasangan bercinta yang belum berkahwin, ingin saya nyanyikan satu bait lirik daripada kumpulan Nasheed kegemaran In Team, "Sebelum diijabkabulkan syariat tetap membataskan..."





10 comments:

Fatin Liyana Alias said...

cinta? ada apa dengan cinta? cinta itu...complicated. titik.

eima said...

AKU SAMPAI SKRG TAK PAHAM MAKNA CINTA YG AKU TAU AKU SYG LAKI AKU ..LALALALA

eima said...

KO PE HAL LAMA TAK MENULIS ???

Anonymous said...

Cinta adalah.....menghalang diri dari membebel bila suami asyik main game COC pagi petang siang malam :(

Harris H said...

Cinta bukan segala-galanya tetapi ianya segala-galanya.

Harris H said...
This comment has been removed by the author.
Harris H said...
This comment has been removed by the author.
IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Irfa said...

aku pilih definasi cinta utk semua yg diatas, keh keh keh

Anonymous said...

cinta adalah tidak pergi ke liverpool dan meeting tempoh hari sebab suami anda penyokong manchaster united.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...